Alla inlägg under september 2012

Av mittemellan - 30 september 2012 22:28

 

(Bilden är från nätet)

Av mittemellan - 30 september 2012 09:23

Vad fort helgen går! Skönt.


Igår var jag med en vän till en secondhand. Jag fyndade tre glasskålar, en som jag tänkte ha nötter o naturgodis i o de andra två är likadana o passar bra till frukost. Jag köpte två ifall jag får besök. Då matchar det. ^^

Så hittade jag vackra "dockor". Broderigarn. Det var melerat i alla möjliga färger o kostade bara några kronor styck så jag köpte nio olika färger. Överlycklig! Nu kan jag pyssla massor hela hösten!!


Vi åkte till den lokala garnbutiken också för det var ett speciellt nystan jag behövde. Hittade självklart massa mer!! :D Kostade närmare tvåhundra kronor, o det är värt varenda krona! Jag frågade efter nyckelringar o de hade inga, men kvinnan va så himla trevlig o sa att hon ska beställa hem det. Så jag får väl komma tillbaka nästa månad igen. Jippie! Mer garn. :)


Ni tycker säkert jag är helknäpp som blir lycklig över lite garn.


Min vän sa att jag borde sälja mina armband jag gör. Jag vill inte det. Tror inte det finns en marknad för det. Hon är väldigt positiv jämt så hon försökte peppa mig att åtminstone fundera på det, men jag är inte ute efter att tjäna pengar. Jag vill bara pyssla. Göra nåt jag mår bra av. Nåt jag tycker är roligt.


Nu ska jag plocka ihop lite grejer för jag ska iväg till min bff :) o sitta där hela dagen (om jag orkar) så jag måste ha grejer med mig så jag inte blir rastlös. :)

Av mittemellan - 28 september 2012 12:49

Tjockisen i mig längtar efter fredagsmys med godis, läsk, alkohol, tacopaj o sitta uppe hela natten.
Den andra sidan av mig, hon som vill bli smal o fin, vill att helgen ska va slut redan. Jag vill inte falla för frestelser. Jag vill inte va tjock. Jag vill va normal.

Jag ska försöka komma iväg till affären idag. Tänkte lyxa till det med yoghurt. Kan hända att det slinker ner några burkar bönor i korgen. Funderar på om jag ska försöka göra en böngryta med chili. Kan va gött med nåt annat än varma koppen o soppa o så.

Av mittemellan - 27 september 2012 17:18

Jag la mig i sängen strax efter att jag skrivit inlägget. Tryckte ner huvudet i kudden. Ångesten petade på mig. Jag skickade ett sms till H. "När hämtar du mig?" Han svarade "Ska du åka ändå? Jag kan komma nu" Jag struntade i att lägenheten såg för hemsk ut med kläder på golvet, obäddad säng, bös på golvet, stökigt bord o disk i köket. Jag fixade mig så pass att jag såg presentabel ut. På med mössa o ut i kylan. Det var rått ute. Jag hann inte ens vänta en minut innan han sladdande stannade framför mig.

Jag berättade att jag inte alls tänkt åka, att jag fortfarande inte känner mig på topp, men att jag försöker. Det är bättre att göra nåt än att sova bort hela dagen, för det mår man inte bättre av.


Fina N var där!! Jag blev så glad över att se henne igen!! Hennes leende lyste upp hela rummet. :-)

Vi var ett helt gäng som skulle iväg. Det var kul, men lite jobbigt först, för jag trodde vi alla skulle möla in oss i minibussen. Så var icke fallet, då ena personalen tog en vanlig bil också. Jag o N åkte i bilen. Kändes helt klart bättre än att trängas.


Vi tog en härlig promenad som avslutades med grillning på en plats med utsikt över hela staden. Jag åt en grillkorv (en sån där tjock) o en halv hotdog. Usch för hotdog säger jag bara!! Jag vet inte när jag åt det sist? När jag var barn förmodligen. Jag mindes inte att smaken var så fruktansvärd. Tvingade i mig halva för att inte verka oförskämd. Jag gillar inte att kasta mat när jag blir bjuden..


När vi kom tillbaka till lokalen spelade vi lite spel o drack kaffe. Det var mysigt. Jag har faktiskt skrattat massor idag. Det trodde jag inte när jag gick upp imorse. Jag är glad att jag tog beslutet att åka iväg ändå.

Av mittemellan - 27 september 2012 08:49

Konstant trött. Vill bara sova. Allt är jobbigt o jag har ingen lust. Ändå klistrar jag på masken o beter mig som om allt är okej. Iallfall ute bland folk. Min bästa vän vet på ett ungefär hur jag mår, o för mamma grät jag.


Vi hade stormöte igår o kom fram till massa bra saker men mycket är fortfarande luddigt kan jag tycka. Det är väldigt jobbigt med så mycket folk som ska prata med en o om en. Jag var snurrig efteråt o känner mig fortfarande helt färdig.


Idag är det utflykt med unga gruppen men jag orkar inte. Jag är jätte trött o vill sova!! Jag vet att det inte blir bättre av att sova bort dagen, jag gör inte sånt. Ändå överväger jag det nu för jag är verkligen så trött. Jag bara orkar inte mer.


Ringde o bokade telefontid med min läkare. Han får ge mig andra tabletter, dessa hjälper icke.

Av mittemellan - 24 september 2012 21:01

Jag vet inte hur det kom sig, fick bara för mig att nu ska jag ringa o prata med mamma, för hon ringer ju inte mig..

Hann väl prata ett par minuter innan tårarna sprutade o jag började hyperventilera. Mamma är en väldigt lugn person som snällt väntar tills man börjar prata igen. Jag frustade mest.

Berättade att jag inte mår bättre o känner mig ensam o oälskad. Ingen bryr sig om mig osv.

Mamma sa att hon bryr sig ju o mina vänner också.

Varför kunde jag inte säga till henne att det inte alls känns som att hon bryr sig o älskar mig, för om hon gjorde det borde hon höra av sig. Kolla att jag lever, speciellt eftersom hon vet att jag mår dåligt.


Får dimsyn pga alla tårar som trängs i ögonen. Orkar inte gråta mer, men känner hur hela kroppen spänns o jag vill skrika ut all ångest.


Jag vill inte leva så här!

Av mittemellan - 23 september 2012 09:15

Jag började på ett färgglatt armband inatt. Jag tänkte att det kanske kunde va en kul extra present till min vän som fyller år imorn. Jag har det framför mig nu o undrar vad jag tänkte.. Hon gillar nog inte alls så här många färger blandade...


Natten har varit märklig. Jag vaknade ett fåtal gånger av oro men kunde somna om ganska snart. Inga drömmar som jag kan minnas, bara svart. Mörker. Jag i ingenting. Märkligt det där.


Sippar på en kopp kamomillte o lyssnar på musik.

Av mittemellan - 22 september 2012 23:13

Efter promenaden fastnade jag hos min vän. Vi drack kaffe o pratade o kollade på teve o myste med tända ljus. Det blev kväll o hon frågade om jag ville äta kvällsmat med dem; sallad o ostar. Jag har inte direkt ätit nåt vettigt sen gröten imorse så jag tackade ja. Lätt värt! Så sjukt gott att bli bjuden på hennes sallad, hon gör den så bra.


Vi kollade lite på Avatar som går på fyran men jag blev trött o ville gå hem, så hon följde mig o nu sitter jag här.


Tänkte lyssna på musik o knyta färdigt ett armband jag började med förut.

Ovido - Quiz & Flashcards