Direktlänk till inlägg 22 januari 2012

Ensamheten

Av mittemellan - 22 januari 2012 18:08

Idag har allting varit extra jobbigt. Jag ville inte kliva ur sängen, men jag får ångest om jag "sover bort" hela dagen, så jag klev upp halv nio.

Min vän var tvungen att åka iväg en stund så jag blev ensam med mina tankar. Det ville jag inte alls vara med om!! Så jag började plocka med gammal reklam o andra papper och drog fram dammsugaren o vek in tvätten och diskade o skurade spisen o bäddade sängen o kokade kaffe tills han kom tillbaka. Han blev positivt överraskad över att jag städat o gjort fint i hans lägenhet, sen frågade han om jag varit mycket rastlös. Jag svarade med att jag vet att det är gött att komma hem till ett rent o snyggt hem så jag ville ge honom det, fast han hade nog rätt.


Jag har ätit mediciner mot depressionen i tio dagar nu. Det var rätt okej förut, det kändes inget speciellt så sätt. Nu känner jag mig tom. Svårt att beskriva... Jag har som ett svart hål i magen som gör ont. Jag kan hitta mig själv sittandes i fåtöljen stirrandes in i dataskärmen men jag vet inte vad jag gjort den senaste tiden. Ändå gör det så himla ont. Det gör ont att tänka, att leva. Jag fattar att det är nu jag ska kämpa, men jag kommer på mig själv med att undra vad jag kämpar för.


Imorgon ska jag ringa till en kvinna jag träffat några gånger. Jag fick helgen på mig till att komma på vad jag vill ha hjälp med. Jag vet att jag vill "bli normal" men hur vill jag ha hjälp?! Det är faktiskt en jätte svår fråga att svara på.


Nej nu skiter jag i det verkliga livet o hoppar in på spelet istället.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mittemellan - 12 oktober 2013 03:27

Det är bara kaos. Allting är så himla fel, jag vet inte hur jag ska orka med livet. För att överhuvudtaget orka andas (jag lovar, det är så illa nu) gör jag massa dumheter. Inte törs jag tala om det för någon heller. Det blev så himla dumt allting i ...

Av mittemellan - 24 september 2013 09:16

Sitter på balkongen med en cigg och en kopp te. Solen skiner och gör höstmorgonen lite varmare. Trivs rätt bra i nuet. Så fort jag går in igen är det dags att rensa på bordet för om en timme kommer bs och utvärderar schemat. ...

Av mittemellan - 21 september 2013 11:34

Nu är det höst och jag stickar på. Nu är det ett sött hålmönster som gäller. Övar på sånt jag inte är speciellt bra på. Har lite idéer för att kanske göra ett helt eget mönster till sockor och vantar. Vore himla roligt att utveckla det enda jag är fa...

Av mittemellan - 12 september 2013 02:04

Vilken oreda det är i huvudet. Jag grubblar på allt nu. Ofta tänker jag på tösen som det aldrig kommer hända nåt mer med men som jag ändå inte kan släppa helt och gå vidare. Fan. Vi ses ofta vilket emellanåt gör mig galen. Jag vill krama om henne, hå...

Av mittemellan - 10 september 2013 00:41

Ska jag skriva om mat, motion och hälsa i allmänhet. Ska jag berätta om mina tankar om Bubbelflickan. Ska jag prata om missbruk. Eller ska jag helt enkelt bara vara tyst? ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards