Alla inlägg den 11 maj 2013

Av mittemellan - 11 maj 2013 23:00

Jag såg en bild på min kille där han och ett gäng satt ute och på bordet stod det ölburkar och en spritflaska. Elak käring som jag är skriver jag på nätet, skickar ett sms och slutligen ringer honom för att fråga om han dricker. Jag hörde direkt att han var påverkad. Jätte arg och besviken blev jag. Han har struntat i allt jag sagt. Han kör sitt race rakt ur det här förhållandet om han fortsätter. Så frågade han mig vad jag känner för honom och just nu vet jag inte vad jag ska säga. Jag blir så olycklig när han gör såhär. Om han vill att det ska funka är det dags att visa det för det känns inte alls. Han väljer alkohol framför ett fungerande förhållande. Trist. Och det är inte ens allt. För mycket negativt. Jag orkar inte nu. Godnatt.

Av mittemellan - 11 maj 2013 14:41

Handlat kvarg, blåbär och ägg. Mellanmålen är räddade! Slipper äta äpplen var eviga dag.

Körde en mil på crosstrainern på 43 min. Vet inte ens vad som är normalt, hur fort man ska klara en mil, men det är väl bra? Hyfsat iaf? Äh, jag är bara glad att jag gör nåt varje dag. När ska jag börja gå ner i vikt? Önskar att det syntes något på vågen redan nu.

Idag blir det iaf soppa till middag. Kanske ett knäckebröd också. Och massa massa vatten.

Ps. Tycker att jag blir fetare för varje dag som går. Låren väller ut när jag sitter ner och kläderna är alldeles för små. Sucks to be me.

Av mittemellan - 11 maj 2013 07:46

Många pratar om dieter, eller svält, för att nå sitt mål. Jag har läst om många dieter och blir sugen på att testa varje gång jag läser "snabbt resultat" "få drömkroppen redan idag" och "så gick jag ner 20kg". Fast är det rätt sätt för mig? Jag torskar så lätt på godis och annat fyllt med socker. Jag tror att det bästa för mig är om jag fortsätter med husmanskost och kör mer på träning. Då gör det heller inget om jag tar en bit tårta när det är kalas eller en godispåse på helgen. Nu vill jag inte hålla på att gynna mitt sockerberoende men jag tror ändå det är bättre än att följa en strikt diet då man inte får unna sig något utan att öka massor i vikt. Jag kör mitt race och hoppas att jag kommer må bättre med mig själv och i mig själv. Jag är glad för alla promenader jag tagit denna vecka för jag känner mig piggare och jag får dessutom tiden att gå.

Nu äter jag havregrynsgröt med ett hackat äpple och mjölk. Sen ska jag ut på promenad. Trevlig lördag på er där ute!

Ovido - Quiz & Flashcards