Direktlänk till inlägg 31 augusti 2012

Social trots social fobi

Av mittemellan - 31 augusti 2012 12:00

Det gick ganska bra med gruppen igår. Jag kom tio minuter för tidigt så dörren var låst o jag var tvungen att VÄNTA. Omg, jag ville hem. Ville krypa under täcket o få slippa vänta. Då va det en kille som sa hej till mig. Jag hälsade försiktigt, nästan ynkligt tillbaka. Han pratade om allt o ingenting. Jag pratade tillbaka, men mest skrattade jag nervöst. Hans ögon brände mig nästan, jag försökte titta överallt förutom på honom. Ögonkontakt är läskigt!! Jag sa att jag hatar att vänta, det är så jobbigt. Han sa att han inte heller gillar det.


När klockan va fem över kom en kvinna o låste upp dörren. Jag hälsade på all personal medan jag gick mot en stol vid långbordet. När jag suttit där en minut ångrade jag mig o gick mot killen som pratat så mycket med mig. Jag sa "jag sätter mig här lite" som ett jädra mongo, men han verkade inte tänka så. Han satt o sydde på nåt. Jag blev nyfiken. Frågade. En väska till en vän sa han o visade alla delarna. Coolt tyckte jag. Avancerat med alla små små detaljer. Han har talang.


Sen gick han o en supersöt tjej till pysselrummet o jag vågade inte följa med, så jag tog en kopp kaffe o satte mig vid stora bordet igen. Grabbarna som alltid är där skulle spela sjuan med personalen. Jag va med. Det va sjukt länge sen jag spelade det. Galet roligt.


Vi spelade ett annat kortspel o pratade lite. Sen kom nästa grupp. Det va några jag kände igen sen tidigare så det va inte jätte jobbigt.


Kvart i tre kom min boendestödjare o hämtade mig. Vi åkte till soc o lämnade läkarintyg (jag glömde lämna in kvitton på läkemedel...) sen åkte vi till Lidl. Jag fyndade 4 bra saxar för 39.90 o 4 rullar tejp för 9.90 Det fanns såklart billig glass också som jag bara va tvungen o ha (har tyvärr hetsat i mig den redan)


Igår bestämde jag o min bästa vän att jag inte ska ha sånt hemma som triggar mig att hetsa. O eftersom jag inte går o handlar utan honom så kan han stötta mig mer nu när han hajar läget. Det känns bra.


Nu måste jag göra mig iordning för han o jag ska luncha.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mittemellan - 12 oktober 2013 03:27

Det är bara kaos. Allting är så himla fel, jag vet inte hur jag ska orka med livet. För att överhuvudtaget orka andas (jag lovar, det är så illa nu) gör jag massa dumheter. Inte törs jag tala om det för någon heller. Det blev så himla dumt allting i ...

Av mittemellan - 24 september 2013 09:16

Sitter på balkongen med en cigg och en kopp te. Solen skiner och gör höstmorgonen lite varmare. Trivs rätt bra i nuet. Så fort jag går in igen är det dags att rensa på bordet för om en timme kommer bs och utvärderar schemat. ...

Av mittemellan - 21 september 2013 11:34

Nu är det höst och jag stickar på. Nu är det ett sött hålmönster som gäller. Övar på sånt jag inte är speciellt bra på. Har lite idéer för att kanske göra ett helt eget mönster till sockor och vantar. Vore himla roligt att utveckla det enda jag är fa...

Av mittemellan - 12 september 2013 02:04

Vilken oreda det är i huvudet. Jag grubblar på allt nu. Ofta tänker jag på tösen som det aldrig kommer hända nåt mer med men som jag ändå inte kan släppa helt och gå vidare. Fan. Vi ses ofta vilket emellanåt gör mig galen. Jag vill krama om henne, hå...

Av mittemellan - 10 september 2013 00:41

Ska jag skriva om mat, motion och hälsa i allmänhet. Ska jag berätta om mina tankar om Bubbelflickan. Ska jag prata om missbruk. Eller ska jag helt enkelt bara vara tyst? ...

Ovido - Quiz & Flashcards