Direktlänk till inlägg 1 maj 2013

Hemlängtan

Av mittemellan - 1 maj 2013 07:00

Imorgon åker jag hem igen. Låter säkert jätte drygt men jag längtar verkligen. Få vara bland mina saker och städa och greja och bry mig. Det är rätt kul att städa sitt eget hem ändå. Jag har inte riktigt uppskattat det förut men nu gör jag det. När jag ser hur fint mamma har det hemma så vill jag också ha det så. Många andra i min umgängeskrets bryr sig inte och låter allt förfalla. Jag vill inte bli sån. En person som har total oreda hemma så att besökare vantrivs.

Jag längtar efter samtalet med dietisten och att få handla och laga mat med mitt boendestöd och att försöka få ordning på kroppen. Det är inte roligt att trampa på samma ställe hela tiden så därför ser jag fram emot denna förändring.

Önskar att min karl kunde hitta glöden att fightas med sina problem. Han behöver verkligen det. Jag ser, känner, hur han lider. Jag avskyr det. Vet att jag inte kan få honom att kämpa och det stör mig. Fast, det viktigaste är att jag fokuserar på mig. Önskar att han kunde känna samma sak. Vårt förhållande skulle bli bättre då för nu är det inte bra. Jag är olycklig. Det sa jag till honom.

I fredags var vi ute och drack alkohol. Sämsta kvällen ever. Han fick snefylla. Var jätte tjafsig mot två grabbar. Knuffade en av dem in i en barstol. Det höll på att bli bråk på riktigt. Jag grinade. Markus tröstade. Sen pratade markus med karln om att vi måste ta ett break från alkoholen och utgång. Det låter ju bra men jag tror ändå inte att det kommer bli så. Inte för att jag vill dricka. Verkligen inte. Var inte taggad i fredags men kände mig tvungen för de ville dricka. Nej, den här helgen gör jag inte om.

Nu är jag hungrig som en varg. Måste äta och ta piller.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mittemellan - 12 oktober 2013 03:27

Det är bara kaos. Allting är så himla fel, jag vet inte hur jag ska orka med livet. För att överhuvudtaget orka andas (jag lovar, det är så illa nu) gör jag massa dumheter. Inte törs jag tala om det för någon heller. Det blev så himla dumt allting i ...

Av mittemellan - 24 september 2013 09:16

Sitter på balkongen med en cigg och en kopp te. Solen skiner och gör höstmorgonen lite varmare. Trivs rätt bra i nuet. Så fort jag går in igen är det dags att rensa på bordet för om en timme kommer bs och utvärderar schemat. ...

Av mittemellan - 21 september 2013 11:34

Nu är det höst och jag stickar på. Nu är det ett sött hålmönster som gäller. Övar på sånt jag inte är speciellt bra på. Har lite idéer för att kanske göra ett helt eget mönster till sockor och vantar. Vore himla roligt att utveckla det enda jag är fa...

Av mittemellan - 12 september 2013 02:04

Vilken oreda det är i huvudet. Jag grubblar på allt nu. Ofta tänker jag på tösen som det aldrig kommer hända nåt mer med men som jag ändå inte kan släppa helt och gå vidare. Fan. Vi ses ofta vilket emellanåt gör mig galen. Jag vill krama om henne, hå...

Av mittemellan - 10 september 2013 00:41

Ska jag skriva om mat, motion och hälsa i allmänhet. Ska jag berätta om mina tankar om Bubbelflickan. Ska jag prata om missbruk. Eller ska jag helt enkelt bara vara tyst? ...

Ovido - Quiz & Flashcards