Direktlänk till inlägg 4 maj 2013

Nya rutiner

Av mittemellan - 4 maj 2013 08:25

Igår hade jag det efterlängtade mötet med dietisten. Hon ville veta mycket om hur det ser ut idag runt kosten, vad jag äter och hur ofta. Jag berättade att det går i vågor. När jag hittar nåt som verkar bra eller spännande så försöker jag ett tag med ny kost men jag lessnar väldigt fort. Jag orkar oftast inte hålla igång med de nya rutinerna. Jag är ganska kräsen också och har svårt att äta vissa nyttiga grejer så som avokado. Men jag vill gärna äta det som jag läst ska vara bra med mycket bra fetter och proteiner osv. Det hoppas jag att hon kan hjälpa mig med. Hon gav mig en hemläxa att äta fyra gånger om dagen. Det känns jobbigt att två av de gångerna ska vara frukt. Jag köper frukt ibland men det slutar alltid med att jag får slänga dem för jag kommer mig inte för att äta upp dem. Fast igår köpte jag fyra bananer. Det är visserligen inte en bra frukt, äpple är mycket bättre, men jag ska försöka börja någonstans. Så frukosten blev tre knäckemackor med smör och en banan vid sidan av. Det är inte den ultimata frukosten det vet jag men jag orkade inte koka gröt. Vet inte varför jag tycker det är så jobbigt, det tar ju bara tre minuter. Har lite rester kvar i kylen från i torsdags så det ska jag äta till lunch sen vet jag inte vad det blir för middag. Hoppas det blir nåt gott. :-P

Jag vet inte riktigt när jag träffar dietisten nästa gång. Kanske om tre veckor. Jag hoppas jag börjar få igång de här regelbundna mattiderna och att äta bättre mat till dess för jag tror det blir mer hemläxor sen. Just ja, hon sa att när jag äter nåt dåligt, som en tårta eller godis eller så, så vill hon att jag funderar på hur jag mår efreråt. Det är sånt vi ska jobba bort. Mat som är helt onödigt och bara ger ångest ändå.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mittemellan - 12 oktober 2013 03:27

Det är bara kaos. Allting är så himla fel, jag vet inte hur jag ska orka med livet. För att överhuvudtaget orka andas (jag lovar, det är så illa nu) gör jag massa dumheter. Inte törs jag tala om det för någon heller. Det blev så himla dumt allting i ...

Av mittemellan - 24 september 2013 09:16

Sitter på balkongen med en cigg och en kopp te. Solen skiner och gör höstmorgonen lite varmare. Trivs rätt bra i nuet. Så fort jag går in igen är det dags att rensa på bordet för om en timme kommer bs och utvärderar schemat. ...

Av mittemellan - 21 september 2013 11:34

Nu är det höst och jag stickar på. Nu är det ett sött hålmönster som gäller. Övar på sånt jag inte är speciellt bra på. Har lite idéer för att kanske göra ett helt eget mönster till sockor och vantar. Vore himla roligt att utveckla det enda jag är fa...

Av mittemellan - 12 september 2013 02:04

Vilken oreda det är i huvudet. Jag grubblar på allt nu. Ofta tänker jag på tösen som det aldrig kommer hända nåt mer med men som jag ändå inte kan släppa helt och gå vidare. Fan. Vi ses ofta vilket emellanåt gör mig galen. Jag vill krama om henne, hå...

Av mittemellan - 10 september 2013 00:41

Ska jag skriva om mat, motion och hälsa i allmänhet. Ska jag berätta om mina tankar om Bubbelflickan. Ska jag prata om missbruk. Eller ska jag helt enkelt bara vara tyst? ...

Ovido - Quiz & Flashcards