Alla inlägg den 19 augusti 2013

Av mittemellan - 19 augusti 2013 17:59

Jag tänkte hålla i pengarna, vara duktig och ekonomisk. Istället gick jag loss inne i en butik med halva reapriset. Jag menar, kan det bli billigare?! Köpte två stickade tröjor och en vanlig tröja för under tvåhundra kronor. Jag tänkte ta mer men bestämde mig för att det får räcka. Kanske har jag råd att köpa mer kläder senare. Kan iallafall vara kul att få pengarna att räcka mer än två veckor. :-P

Av mittemellan - 19 augusti 2013 07:42

Blev precis klar med räkningarna, förutom en som är sen. Känns så tråkigt att se pengarna försvinna i takt med att varje räkning betalas.

Jag ska försöka lägga upp en budget denna månad så jag slipper låna pengar osv. Jag ska kunna klara mig på det jag har men det är svårt att hålla i pengarna. Hittar jag något jag vill ha köper jag det. Det får jag sluta med. Tänka över inköp istället.

Så har vi en tråkig utgift som heter busskort. Ska jag köpa det eller inte? Nu när jag kommit igång med cykling igen känns det som en onödig utgift. Iallafall så länge det är så varmt ute. Eller varmt... Men det snöar inte än iallafall. Jag får fundera på detta.

Ovido - Quiz & Flashcards