Alla inlägg den 28 augusti 2013

Av mittemellan - 28 augusti 2013 08:28

Hur mycket kläder jag än köper får jag aldrig till en bra klädsel. Det är som att allt jag äger är menat att inte funka ihop. Så arbetsdagen till ära blir det ett par mjukisbyxor och en t-shirt. Det är förmodligen för kallt att bara cykla i t-shirt men då lär jag iaf inte svettas floder när jag kommer fram. Kan hända att jag packar ner en tröja i cykelkorgen.

Är inte ens pyttelite sugen på att cykla till jobbet. Det är rätt kul där, men det är det med att ta sig dit som är så jäkla jobbigt. Spärrar.

Dags att göra mig redo. Förresten, jag fixade en smörgås med skinka att ha i väskan till efteråt, brukar alltid vara dödshungrig när det är dags att cykla hem.

Av mittemellan - 28 augusti 2013 00:14

Jaha, då sitter jag och skriver här igen. Har inte saknat bloggen alls, knappt skänkt den en tanke. Jag har gjort annat. Mest stickat och kollat serier/filmer. Jag går varken ner eller upp i vikt, slarvar fortfarande med maten. Imorgon ska jag jobba, det känns tungt nu. Jag är inte trött, vill fortsätta kolla serier och sticka, men jag ska försöka sova.

En kvinna har beställt ett par vantar och en annan kvinna vill ha ett par sockar. Jag har inte lovat något men det vore kul att sälja nåt så jag åtminstone får råd till mer garn. Jag har räknat snabbt på detta men för inte så himla avancerade arbeten blir det mellan 40-80kr. Alltså, ingen vinst. En äldre dam lägger upp annonser via fb där hon säljer bl.a mönsterstickade vantar för 165kr. Det tycker jag är dyrt för ett par vantar men jag hajar ju grejen, att man tar betalt för arbetet.

Idag hjälpte jag en kvinna att sticka en halsduk, en sån med volanger. Hon blev överlycklig bara för att jag stickade den på mindre än två timmar och inte ville ha annat än ett tack för det. Det är bara roligt. Handarbete är min grej. Definitivt.

Nu ska jag ta en imo och lägga mig. Hörs när vi hörs.

Ovido - Quiz & Flashcards