Alla inlägg den 11 augusti 2013

Av mittemellan - 11 augusti 2013 11:10

Känns som att det är det ända som händer i mitt liv. Jag tänker på mat, får ångest. Jag lagar mat, äter mat, mega ångest.

Tidigare i veckan pratade jag med en kompis om ätstörningar. Hon har en (anorexia nervosa) så jag passade på att fråga lite om hur hon blev ätstörd, hur länge hon varit det och hur vardagen fungerar utan mat. Hon berättade mycket och jag insåg väldigt snart hur stark hon är. Hon har ett mål och en vilja av stål (klämde in ett rim, so what? ;-)). Hon har gått ner mycket på bara några månader och det är så sjukt för hon var redan bensmal innan. Fast jag är orolig för hennes hälsa så är jag ändå så himla fascinerad över hela grejen. Att klara av att säga nej till all mat. Äta mindre än femhundra kalorier om dagen och ändå vara så pigg. Hon ser visserligen trött ut jämt men hon hänger med i samtal och är närvarande. Jag sa till henne att jag är avundsjuk att hon är så stark. Det kanske triggar henne att fortsätta och det är jätte dumt men jag kunde inte låta bli. Jag är så fascinerad!

Jag vaknade med huvudvärk big time! Så jag låg i sängen och kollade massa skräp på mobilen. Masade mig ur sängen för en cigg och då gick det av bara farten. Först en kopp kaffe och sen kom jag på att jag hade en dubbelmacka surdegsbröd i frysen så jag tog fram den och grillade den i en stekpanna (orkade inte leta efter min brödrost). Sen stekte jag mitt nästsista ägg och delade det på mitten så båda brödskivorna fick en del ägg var. Jag öste på med torkad chili och svartpeppar. Saltet är slut :'( Helt ärligt var det bland det godaste jag ätit på flera dagar.

Helgen har varit full av dålig mat. Igår natt åt jag snabbmakaroner och frysta köttbullar. Jag gillar varken pasta eller färdiga köttbullar men inatt var det så himla gott. Förmodligen för att jag inte ätit något under dagen (förutom ostchips och kladdkaka och några negerbollar).

Idag ska jag äta min gamla pyttipanna. Vet inte om den är fräsch fortfarande men eftersom jag gjorde den häromdagen och jag inte vill frysa in färskpotatis så har den stått i kylen. Det märks att jag är fattig eftersom jag överväger att äta mat som eventuellt kan få mig att kräkas. Fast asså, jag har ett paket bacon i kylen som är fräscht ifall att. :-P

Jag har letat efter starka bantningspiller på nätet, sådana så man mår illa av att äta mat. Var finns dem? Det är akut. På tre månader måste jag gå ner tio kilogram. Hjälp.

Av mittemellan - 11 augusti 2013 04:55

Har mest suttit i mobilen och klickat på nätet. Blivit medlem på massa sidor för möjlighet till gratis grejer men med min otur blir det nog inget. Kul tidsfördriv iallafall. När jag inte kunde googla mer sånt kastade jag mig in på lite olika klädsidor. Valde kläder för några tusen. Har inga pengar så det är lite tråkigt att se allt man inte kan köpa men roligt att ha koll på vad som finns.

Ska sova ett par timmar nu. Hård helg. Fuck, ska tvätta om två timmar. Åh. Tråkigt!

Ovido - Quiz & Flashcards