Direktlänk till inlägg 12 juni 2013

Balkongmyser

Av mittemellan - 12 juni 2013 23:43

Lyssnar på Marilyn Mansons "Into the fire" och röker. Det regnar. Jag funderar på alla kläder jag slösat pengar på den här månaden. Är såklart nöjd men ändå faschinerad över att jag fortfarande har pengar kvar trots allt jag handlat. Fyra linnen, en t-shirt, ett par teäningsbyxor och ett par kortbyxor (nya för idag). Är det något mer? Måste kolla på internet för jag minns inte ens längre. Jag bara köper. Köper lycka. Det är så jävla deppigt överallt. Visserligen finns det två människor som gör dagarna ljusare men det räcker inte hela vägen till lyckan.

Imorgon ska jag köpa sandaler. Var iväg och kikade lite nu på kvällen och är helt såld på ett par. De är svarta och glittriga!

Jo, jag tänkte berätta att jag hade på mig de nya kortbyxorna på eftermiddagen. Det var bland det värsta jag varit med om. Alla tittade på mina vita, håriga, ärrade, dallrande ben. Jag kände mig otroligt fet. Jag bara väntade på att få skällsord kastade i ansiktet men de bara stirrade på mig och jag skämdes. Tjockisar ska inte visa upp sitt daller. Men mina finaste vänner sa att jag var fin. J sa att han tyckte min rumpa va fin i dem. Det var redigt skönt att höra för jag kände mig som en flodhäst med en jätte stor negerrumpa. Ett tag kände jag mig (hör och häpna) till och med fin! Det gick ju såklart över, men det var en riktigt skön känsla. Det är galet sällsynt för mig att känna mig fin.

Planerar att ha kortbyxorna på mig på fredag. Känns aningen läskigt för jag ska på en skolavslutning med massa barn mellan 1an och 6an och jag kan tänka mig att de kommer titta på mina ärr och sår. Fast det får ändå vara så för det är en del av mig nu. Jag kan inte gömma mig hela livet. Dessutom är det varmt nu, sommar ju! Och jag vill försöka få färg på benen och det får jag inte i mjukisbyxor.

Jag håller på att planera ett äventyr. Det är läskigt och jobbigt men spännande. Jag ska åka bort. Inte så långt, men tillräckligt långt bort för att vara anonym. Vill iofs åka och hälsa på min gamla vän och mormor och mamma men det får vänta. Jag är inte redo att åka dit än. Jag vet inte om jag är redo att åka tåg alls egentligen. Ångest, stress, förväntan, pirr.

Nu är det dags att sova. Ska iväg till gymmet imorgon. Blir fasligt spännande, igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mittemellan - 12 oktober 2013 03:27

Det är bara kaos. Allting är så himla fel, jag vet inte hur jag ska orka med livet. För att överhuvudtaget orka andas (jag lovar, det är så illa nu) gör jag massa dumheter. Inte törs jag tala om det för någon heller. Det blev så himla dumt allting i ...

Av mittemellan - 24 september 2013 09:16

Sitter på balkongen med en cigg och en kopp te. Solen skiner och gör höstmorgonen lite varmare. Trivs rätt bra i nuet. Så fort jag går in igen är det dags att rensa på bordet för om en timme kommer bs och utvärderar schemat. ...

Av mittemellan - 21 september 2013 11:34

Nu är det höst och jag stickar på. Nu är det ett sött hålmönster som gäller. Övar på sånt jag inte är speciellt bra på. Har lite idéer för att kanske göra ett helt eget mönster till sockor och vantar. Vore himla roligt att utveckla det enda jag är fa...

Av mittemellan - 12 september 2013 02:04

Vilken oreda det är i huvudet. Jag grubblar på allt nu. Ofta tänker jag på tösen som det aldrig kommer hända nåt mer med men som jag ändå inte kan släppa helt och gå vidare. Fan. Vi ses ofta vilket emellanåt gör mig galen. Jag vill krama om henne, hå...

Av mittemellan - 10 september 2013 00:41

Ska jag skriva om mat, motion och hälsa i allmänhet. Ska jag berätta om mina tankar om Bubbelflickan. Ska jag prata om missbruk. Eller ska jag helt enkelt bara vara tyst? ...

Ovido - Quiz & Flashcards