Alla inlägg den 11 november 2012

Av mittemellan - 11 november 2012 10:30

Låg o drog mig i sängen när alla alarm skrek på mig att det är dags att gå upp. Jag rullade ihop mig till en boll uppe vid kuddarna o låtsades att jag inte hörde. Klockan var ett par minuter i åtta när jag bestämde att det fick va nog med sänghäng. Startade datorn ur viloläge, gick ut i köket o kokade tevatten o fixade en vettig frukost utan massa godis, kakor eller en överfull skål med flingor.

Satte mig vid datorn o läste bloggar när jag åt. Lyssnade på spotify radion. Mysigt.

Sen gjorde jag massa vanligt tråkigt. Diska, bädda, skaka mattorna, dammsuga, plocka med grejer, slänga sopor, moppa golv. Jag drog väl mest bara igenom. Orkar inte va för noggrann. Finns ingen lust.


Snart kommer besöket. Vi ska dricka te o umgås. Jag orkar inte. Varför är jag så asocial? Varför har jag så översociala vänner?


Jag töjer örat nu, tredje hålet. Bultar hårt. Jag känner hur örat svullnar av blodet som strömmar dit. Munnen blir full med slemmig saliv. Jag är illamående. Ändå slutar jag inte. Såklart. Jag gillar att töja. Jag gillar stora glammiga tunnlar eller spiraler i öronen. Det är fint.


Jag är nästan klar med sockorna mamma ska få :) De blir supersöta!!

Ovido - Quiz & Flashcards