Direktlänk till inlägg 11 juli 2013

I'm fine

Av mittemellan - 11 juli 2013 14:38

Kom hem, värmde mat och förberedde middagen. Åt lunchen. Började få ångest. Mat, vikt, dieter och ideal snurrar i mitt huvud. Jag är inte perfekt och kommer aldrig bli det men jag skulle kunna bli den bästa jag kan bli. Fokus ligger på helt fel saker. Mål jag inte kan nå. Ett snedvridet ideal av en supersmal, vältränad tjej. Det är vad jag tror är perfektion. Men jag kan inte bli sån. Det tror jag inte jag klarar. Jag är för negativ. Jag ger upp för lätt.

Skriver duktigt i min bok om allt jag äter fast jag skäms när jag kommer på vad jag äter. Jag behöver hjälp. Min dietist har semester, likaså mitt boendestöd. Jag står själv mitt i smeten och får klara mig så gott det går i några veckor.

Läste en artikel om ännu en ny diet. Funderar på att prova den. De lovar att man går ner minst 4 kilogram i första fasen. Det är förmodligen inte sant men jag skulle vilja prova. Kanske för att motbevisa dem. Men det vore galet kul om det faktiskt stämmer. Fast, grejen är ju att jag inte vill gå ner en massa pangbom liksom. Eller det är säkert jätte kul, men jag måste tajta till mig i första hand. Problemet är allt daller. Jag hatar det. Känner mig som en bulldeg. Fluffig och sladdrig. Låren flyter ut när jag sätter mig. Usch och blä. Nej men jag ska nog prova. Kan bli kul.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mittemellan - 12 oktober 2013 03:27

Det är bara kaos. Allting är så himla fel, jag vet inte hur jag ska orka med livet. För att överhuvudtaget orka andas (jag lovar, det är så illa nu) gör jag massa dumheter. Inte törs jag tala om det för någon heller. Det blev så himla dumt allting i ...

Av mittemellan - 24 september 2013 09:16

Sitter på balkongen med en cigg och en kopp te. Solen skiner och gör höstmorgonen lite varmare. Trivs rätt bra i nuet. Så fort jag går in igen är det dags att rensa på bordet för om en timme kommer bs och utvärderar schemat. ...

Av mittemellan - 21 september 2013 11:34

Nu är det höst och jag stickar på. Nu är det ett sött hålmönster som gäller. Övar på sånt jag inte är speciellt bra på. Har lite idéer för att kanske göra ett helt eget mönster till sockor och vantar. Vore himla roligt att utveckla det enda jag är fa...

Av mittemellan - 12 september 2013 02:04

Vilken oreda det är i huvudet. Jag grubblar på allt nu. Ofta tänker jag på tösen som det aldrig kommer hända nåt mer med men som jag ändå inte kan släppa helt och gå vidare. Fan. Vi ses ofta vilket emellanåt gör mig galen. Jag vill krama om henne, hå...

Av mittemellan - 10 september 2013 00:41

Ska jag skriva om mat, motion och hälsa i allmänhet. Ska jag berätta om mina tankar om Bubbelflickan. Ska jag prata om missbruk. Eller ska jag helt enkelt bara vara tyst? ...

Ovido - Quiz & Flashcards