Alla inlägg den 25 juli 2013

Av mittemellan - 25 juli 2013 15:17

Jag har gått totalt 6km idag.
Åt en liter jordgubbar när jag kom hem. Sen fick jag ångest och suget att skära mig över hela magen är plötsligt väldigt starkt. Jag är tjock och misslyckad. Värdelös och äcklig. Jag borde göra världen en tjänst och ta livet av mig. Jag är en värdelös börda för samhället.
Fast en liten del av mig skriker att det var bra att jag gick istället för att ta bussen och att lite jordgubbar blir man inte tjockare av.
Jag vill inte ha ärr över hela kroppen. Jag vill ha tatueringar och då måste jag sluta skada min hud.

Min boendestödjare funderade på om jag inte borde säga till min psykolog om jag har ett till självskadebeteende. Att jag gör sexuella handlingar även när jag inte vill. Att jag tillåter folk att ta på mig fast jag inte vill, att jag är sämst på att säga nej. Och så vidare.. Jag förstår hur hon tänker på sätt och vis. Känns bara knäppt att jag skulle ha ett sådant självskadebeteende. Fast hur som haver måste vi ändå komma fram till hur jag ska ändra mina beteenden.

Hon tyckte även att jag skulle skriva ett brev till honom och berätta hur jag känner och så. Att jag måste älska mig själv innan jag kan släppa in någon annan. Det är så enkelt men blir så svårt för mig.

Av mittemellan - 25 juli 2013 08:08

Det går inte att beskriva hur skönt det är att ha en borg helt för sig själv att styra över. Jag är en ensamvarg. Jag trivs visserligen i sällskap av andra människor och ibland behöver jag dem verkligen men att få stänga in sig i sitt eget, det är ett måste. Att få stänga ute alla andra. Det har varit mysigt den tiden jag sovit hos min polare men nu vill jag vara ifred. Blir så där hård och kantig igen. Har fått tillräckligt med kramar nu.

Om en o en halv timma ska jag träffa mitt boendestöd som varit på semester. Idag vill jag prata med henne om vad fan jag ska göra med mig och han. Han som jag sa att jag dejtar fast jag inte är kär. Han som jag vill ge hela världen till fast jag inte ser en framtid med. Varför jag gör så alltid med alla. Jag kan inte bli kär men jag vill. Eller? I dunno. Jag kanske skulle börja spela igen. Bara spela och strunta i alla andra.

Ovido - Quiz & Flashcards