Alla inlägg under maj 2013

Av mittemellan - 6 maj 2013 23:09

Den här månaden har jag handlat kläder för 186 kr. Vad har jag fått för pengarna då? Tre par tröjor och ett par jeans. Jäkla flyt jag haft med erbjudanden och reor. :-D Vill gärna fortsätta leta billiga kläder men vet inte om det är speciellt bra. Måste ju hushålla med pengarna. Men det är ju så billigt! Om jag har vägarna förbi stan ska jag ta ett varv bara för att kolla läget. ;-)

Idag har jag haft möte med två viktiga kvinnor. De motiverade mig så pass att jag tog en promenad på nästan en halvmil på eftermiddagen. Jag vet att det inte är så mycket men det är bra att börja nånstans. Eftersom jag lessnar så lätt vill jag inte köra slut på mig idag så jag inte vill gå imorgon. Fast ett mål är att gå en mil. Det vore något.

Vikten pekar rakt upp. Vet inte om det är för att jag snart ska ha mens men det kan väl vara så. Många säger att det är vanligt. Ska iaf försöka att inte haka upp mig på vikten för det är inte det viktiga. Så länge kroppen mår bra och det gör den definitivt inte nu så det är bara att köra. Ta en dag i taget. Fast jag får träna på det.

På onsdag börjar jag arbetsträna. Taggar som fan!

Av mittemellan - 4 maj 2013 08:25

Igår hade jag det efterlängtade mötet med dietisten. Hon ville veta mycket om hur det ser ut idag runt kosten, vad jag äter och hur ofta. Jag berättade att det går i vågor. När jag hittar nåt som verkar bra eller spännande så försöker jag ett tag med ny kost men jag lessnar väldigt fort. Jag orkar oftast inte hålla igång med de nya rutinerna. Jag är ganska kräsen också och har svårt att äta vissa nyttiga grejer så som avokado. Men jag vill gärna äta det som jag läst ska vara bra med mycket bra fetter och proteiner osv. Det hoppas jag att hon kan hjälpa mig med. Hon gav mig en hemläxa att äta fyra gånger om dagen. Det känns jobbigt att två av de gångerna ska vara frukt. Jag köper frukt ibland men det slutar alltid med att jag får slänga dem för jag kommer mig inte för att äta upp dem. Fast igår köpte jag fyra bananer. Det är visserligen inte en bra frukt, äpple är mycket bättre, men jag ska försöka börja någonstans. Så frukosten blev tre knäckemackor med smör och en banan vid sidan av. Det är inte den ultimata frukosten det vet jag men jag orkade inte koka gröt. Vet inte varför jag tycker det är så jobbigt, det tar ju bara tre minuter. Har lite rester kvar i kylen från i torsdags så det ska jag äta till lunch sen vet jag inte vad det blir för middag. Hoppas det blir nåt gott. :-P

Jag vet inte riktigt när jag träffar dietisten nästa gång. Kanske om tre veckor. Jag hoppas jag börjar få igång de här regelbundna mattiderna och att äta bättre mat till dess för jag tror det blir mer hemläxor sen. Just ja, hon sa att när jag äter nåt dåligt, som en tårta eller godis eller så, så vill hon att jag funderar på hur jag mår efreråt. Det är sånt vi ska jobba bort. Mat som är helt onödigt och bara ger ångest ändå.

Av mittemellan - 1 maj 2013 07:00

Imorgon åker jag hem igen. Låter säkert jätte drygt men jag längtar verkligen. Få vara bland mina saker och städa och greja och bry mig. Det är rätt kul att städa sitt eget hem ändå. Jag har inte riktigt uppskattat det förut men nu gör jag det. När jag ser hur fint mamma har det hemma så vill jag också ha det så. Många andra i min umgängeskrets bryr sig inte och låter allt förfalla. Jag vill inte bli sån. En person som har total oreda hemma så att besökare vantrivs.

Jag längtar efter samtalet med dietisten och att få handla och laga mat med mitt boendestöd och att försöka få ordning på kroppen. Det är inte roligt att trampa på samma ställe hela tiden så därför ser jag fram emot denna förändring.

Önskar att min karl kunde hitta glöden att fightas med sina problem. Han behöver verkligen det. Jag ser, känner, hur han lider. Jag avskyr det. Vet att jag inte kan få honom att kämpa och det stör mig. Fast, det viktigaste är att jag fokuserar på mig. Önskar att han kunde känna samma sak. Vårt förhållande skulle bli bättre då för nu är det inte bra. Jag är olycklig. Det sa jag till honom.

I fredags var vi ute och drack alkohol. Sämsta kvällen ever. Han fick snefylla. Var jätte tjafsig mot två grabbar. Knuffade en av dem in i en barstol. Det höll på att bli bråk på riktigt. Jag grinade. Markus tröstade. Sen pratade markus med karln om att vi måste ta ett break från alkoholen och utgång. Det låter ju bra men jag tror ändå inte att det kommer bli så. Inte för att jag vill dricka. Verkligen inte. Var inte taggad i fredags men kände mig tvungen för de ville dricka. Nej, den här helgen gör jag inte om.

Nu är jag hungrig som en varg. Måste äta och ta piller.

Ovido - Quiz & Flashcards