Alla inlägg under juli 2013

Av mittemellan - 5 juli 2013 08:31

Det är inte speciellt roligt att ta två insomningspiller innan jag ska sova. Första dagen var underbar, de gjorde mig galet trött på 45min. Nu har jag använt dem en vecka och ingen kväll har varit lika effektiv som den första. Jag får ta dem senast klockan 20 om jag vill somna innan 00. Oftast är jag inte så trött så jag känner att jag kan somna men jag lägger mig ändå för klockan är så mycket. Det vet jag inte om jag tycker om. En annan sak som är dålig är att man inte ska drömma men jag drömmer massor och snarkar och pratar i sömnen. Drömmarna är vrickade och verkliga på samma gång. Dessutom vaknar jag inte när alarmet ringer. Det vet jag att jag inte tycker om. Men jag lovade dyrt och heligt att jag skulle ge dem en chans för det tar flera veckor innan man får önskad effekt så jag ska fortsätta ta dem. Kommer uppdatera mer om detta.

Av mittemellan - 4 juli 2013 20:10

Jag vill så gärna pyssla om hemma men det krävs mer än nya gardiner för att det ska bli så där mysigt som jag vill ha det. Tyvärr är möbler alldeles för dyrt för att jag ska ha råd att köpa allt jag behöver ha nu. Eller, behöver är fel ord. Jag är inte möbellös, jag har bara inte det jag borde ha i min lilla lägenhet. En hörnsoffa bland annat, det är för stort för mig. Jag önskar jag hade en mindre soffa eller två fåtöljer. Ett mindre soffbord och en grå ryamatta och en svart byrå. Det vill jag ha. En tavla och ett par gardiner jag redan sett ut. Lite tyg att sätta vid sängen. Nya fluffiga kuddar jag redan hittat. Det är inte världsmycket men jag har inte råd för jag har inte sparat pengar. Tyvärr.

Börjar få tillbaka lusten att motionera och om det fortsätter uppåt kan jag börja trappa ner ciggen för att på lång sikt sluta helt (igen). Då har jag råd med allt jag vill. :-) Nu fantiserar jag, men vafan, det är sån jag är. En drömmare.

Nu ska jag pyssla om hemmet lite. Rensa bland grejerna i badrummet och se om det finns saker jag inte använder jag kan ta bort och så. Kanske kan göra plats för söta lådor i samma nyans som min nya fina badrumsmatta. Åh vad jag älskar inredning.

Av mittemellan - 2 juli 2013 08:12

Jag drömde massa hemska mardrömmar inatt trots att de sa att man inte dtömmet med mina nya piller. Har varit så rädd, det va helt hemskt. Massa människor dog hela tiden och alla fattade varför folk blev mördade men jag förstod inte först. Inte förrän min mobil ringde när jag var hemma. Det var ett inkommande samtal från ett konstigt namn. Minns inte riktigt vad det stod men ungefär "dö nu". Då fattade jag att det hade med mobilen att göra. Folk svarar i telefon och sen dör de. Varje gång en dog tändes en stark stjärna på himlen. Det va helt sjukt. Jag var ledsen för man kunde inte undvika det. Ville inte dö i mina fula kläder så jag duschade och bytte kläder. Jätte märkligt. Sen blev det krig för jag ville verkligen leva och det fanns fler som jag så vi gömde oss i ett stort hus och började planera hur vi skulle döda de som bestämmer. Där nånstans vaknade jag. Hemskt. Så sjukt.

Ovido - Quiz & Flashcards