Alla inlägg den 9 oktober 2012

Av mittemellan - 9 oktober 2012 23:36

Jag vet inte.. Undrar om det är så lönt med en blogg där man inte skriver glada saker. Jag har ju ett helt gäng med folk som jag kan prata med när jag mår kasst. Kanske är det trevligare med en blogg om sånt jag gör för att tänka på annat o försöka må bättre? Klart att det är. Jag vet bara inte. Vill liksom ha en "glad" blogg. Där negativitet inte är välkommet.

Av mittemellan - 9 oktober 2012 10:02

Jag slet mig ur sängen vid sju, jag är trött idag. Drömt massor om folk jag känner. Udda saker.

Duschade o lät det varma vattnet värma mig i mitt kalla badrum.

Gick ut i köket, kokade tevatten, skar små bitar av ett äpple o kokade gröt. Gjorde ett glad c-vitamin.

Teet smakade gott, Jasmine. Gröten med äppelbitar var vidrig. Tänkte att om jag har i lite socker blir det nog gott. Kastade mer än halva gröten... Tog en cookie dough boll istället.

Redan där var dagen förstörd, men jag försökte att inte låtsas om det. Läste bloggar o drack upp teet o c-vitaminen. Gick ut i köket o diskade.

Valde tröja länge. Idag ska jag gå hem! Måste va någorlunda varm iaf.

Det blev snålt med tid, var tvungen att skynda mig. Kastade ner några frukter i väskan, knöt på mig promenadskorna o tryckte ner ett par torgvantar o en sjal i väskan. Kylan piskade mitt ansikte när jag öppnade dörren. Låste dörren o grävde fram vantarna o satte på mig sjalen. Burr va kallt det är!

Sprang alla trappor ner o gick ut o ställde mig att vänta på skjutsen. Klockan var kvart i. Klockan blev tio i. Jag frös massor. Kändes som det var vinter-kallt. Minus snön då. Jag ångrade att jag inte tagit en annan tröja så jag kunde ta min jacka. Den hade värmt mig nu. Kollade på klockan igen. Nio. Nu hade jag stått där o fryst i en kvart o sett massa bilar åka förbi men det var ingen som var den bilen. Skickade sms till BS A. Frågade om jag missat skjutsen idag? Hon svarade att den inte kommer förrän elva eftersom de öppnar senare idag. Omfg va ledsen jag blev. Jag gick hem igen. Med en växande klump i halsen. Telefonen ringde när jag stod utanför dörren min o fumlade med nycklarna. Jag ville bara hinna in innan jag skulle svara.

Det var A. Hon fattade nog att jag blev ledsen o besviken på mig själv. Jag knöt upp skorna o kastade av mig väskan o sjönk ihop på golvet vid sängen. Grät ner i täcket. A försökte lugna mig. Sa till mig att andas djupa andetag. Jag fortsatte kippa efter andan o grät o sa bara "jag vet inte" till allt vad hon sa till mig.

Hon har ringt kanske fyra gånger sen jag kom hem. Jag har precis lyckats förmå mig att sluta gråta. Klumpen finns kvar i min hals o den rispar så tårarna skär i ögonvrån. Men jag vill inte gråta mer!!! En timma är mer än nog. Jag förstår inte ens att det finns tårar kvar. Försöker rycka upp mig så pass att jag kan åka iväg idag. Jag vet att jag behöver det. Egentligen. Fast jag är så värdelös som inte har koll på schemat som jag inte ens fått på mejlen men jag borde veta det ändå. Jävla sopa. Nej, jag ska försöka va snäll. Men det är svårt. Jag förtjänar inte att må bra. Jag är bara en börda för hela jorden.


Ska kolla om det regnar än. O leta efter en mössa också. Fan så kallt det är här hemma!

Ovido - Quiz & Flashcards