Alla inlägg den 10 oktober 2012

Av mittemellan - 10 oktober 2012 21:25

Jag hatar att inte va som förut, när det åtminstone flöt på o jag hade schyssta "normala" rutiner. Nu blir det världens hallå när jag kan gå ut själv, handla själv, va i tvättstugan o till o med att laga mat. Plötsligt blev allt svårt. Nej, omöjligt. Som att bestiga ett berg för varje vardagssyssla. Men jag jobbar på det. Idag gick jag från socialpsykiatrin. Visserligen hade jag en vän i telefon men ändå. Jag gick själv. Det gick så jävla bra så jag kunde plocka upp en banan ur väskan o äta medan jag gick fast bilarna åkte förbi mig o säkert tittade de o tänkte massor. Fast jag åt min banan o jag gick själv. Jag dog inte. Svimmade inte ens. Yr var jag men det berodde nog mest på att jag inte ätit på nio timmar.

Fast det var maten jag skulle skriva om nu. Jag mötte min vän o han va snäll o följde med mig till affären. Jag plockade några frukter. Alla satsumas var äckligt mjuka så jag tog en banan (en omogen!), en apelsin o ett grönt äpple (de sura!). Nånstans mellan mjölet o powerbarsen bestämde jag mig för att köpa qourn-färs för jag skulle minsann göra en vegetarisk chili con carne. Så fick det bli.

Det kostade egentligen alldeles för mycket det jag handlade för jag har inte jätte mycket pengar kvar. Nojar jämt.

Fick laga maten hos min vän så slapp jag va ensam i mitt sjukt lilla kök. Var hungrig o stressade massor o det va kris o panik vid spisen. Usch vilken kass koll jag hade. Va så vimsig. Ändå blev maten god. Jätte jätte god! Så blev det fyra matlådor också. Underbart. Ställde in tre i frysen o en i kylen. Så är middagen imorn räddad.

Taggar som fan för morgondagen. Det öppnar senare imorn så jag kan ta det lite lugnt. Gött. Fast vore ännu mer gött om jag vågade gå dit själv. Skönt med morgonpromenad o så ju!

Idag började jag med nya tabletter. Hoppas allt blir bättre. Har märkt av mer stress o oro sen jag trappade ner på de andra så lite hjälpte de iaf.

Av mittemellan - 10 oktober 2012 03:30

Har legat i sängen sen halv tolv cirka. Sovit lite men vaknat sjuhundra gånger. Mest av att jag nyper mig i fettet. Jag är så brutal!
Jag ska ta två imovane så jag kan somna om o kanske få en chans att sova lite. Ska jobba med min CM imorn så det vore la gött o kunna hålla fokus.

Ovido - Quiz & Flashcards