Alla inlägg den 17 oktober 2012

Av mittemellan - 17 oktober 2012 08:19

Tack vare min bästa vän som stöttar mig i allt så kom jag iväg till kvartersvärden. Vill inte säga att jag bara klagade, vi satt o snackade o skojade med henne också. Hon är rätt rolig. Jag fick en ny tag till tvättstugan så jag hoppas att det var den det var fel på (fast jag tror inte det). Jag pratade om den där gubben som var i tvättstugan o ville torka sin tvätt på min tid. Hon kollade upp vem det var som tvättat o så ringde hon honom direkt men han sa att han inte förstod varken svenska eller engelska så han ska upp till kontoret idag o få tolk så han ska förstå att man måste respektera varandra i tvättstugan. Det är ju bra. Dessutom hade min vän tagit kort på smutsen som vi fick städa upp efter honom. Hon bad att få det mejlat till sig så hon har bevismaterial ifall han påstår att han städat. Händer det igen måste han betala böter på femhundrakronor. Tyvärr är det inte bara han som inte städar, det är jäkligt tråkigt. Jag vill inte gå där som en jävla tvättstugepolis. Fast jag vill heller inte städa efter någon annan.

Jag bad om att de skulle byta moppen också, det skulle hon fixa. Gött!!

Kommer inte ihåg om det var nåt mer direkt. Min vän pratade lite om sin tvättstugan o sitt hus. Det är rätt mycket problem här. Tur att hon är så himla trevlig o lyssnar o tar tag i problemen. Jag ska bara våga säga till när det är något problem.

Ovido - Quiz & Flashcards