Alla inlägg den 29 oktober 2012

Av mittemellan - 29 oktober 2012 13:04

Min psykolog är bra. Plötsligt satt jag där o berättade om sånt jag inte alls vill prata om. Jag kunde inte titta på henne så jag fokuserade på en bok som det står "Freud" på med fet stil. Den står så synligt i bokhyllan o mina ögon dras alltid till den när jag sitter hos henne. Jag står fast vid att 45 minuter är alldeles för kort tid för att komma nån vart i samtalet. Det tar ju en stund innan man pratar om mindre kul saker. Eller är det bara jag? Inte stänger jag dörren o ba; "jag mår skit idag, bla bla bla". Jag brukar va tyst. Svara på tilltal. Krypa in i stolen o känna mig som en liten fågelunge som ramlat ur boet.


Fast jag mår ganska bra idag. Jag är arg o frusen, men det är det. Jag har hunnit med massor. Varit hos psykologen, hämtat mediciner på apoteket o så har jag handlat mat på Maxi. Ingen storhandling dock. Köpte bara bra grejer. Två förpackningar rätt dyrt te (Yogi tea), tio burkar Pepsi max, hushållspapper, root beer, torsk, purjo, morötter, potatis. Inget godis. Jag känner mig så tjock när jag är med mitt hemstöd. De tänker på vad de äter, de tränar, de är smala o snygga. Jag är fet så jag kan inte köpa godis med dem. Mitt sockerberoende skrek inne på Maxi. Köp köp köp hela tiden. Får va glad över Pepsin. Räcker betydligt mycket längre än en godispåse iallafall.


Ska värma mina kalla händer mot tekoppen nu.

Ovido - Quiz & Flashcards