Direktlänk till inlägg 10 oktober 2012

Lagade mat idag, vilken jädra bedrift liksom

Av mittemellan - 10 oktober 2012 21:25

Jag hatar att inte va som förut, när det åtminstone flöt på o jag hade schyssta "normala" rutiner. Nu blir det världens hallå när jag kan gå ut själv, handla själv, va i tvättstugan o till o med att laga mat. Plötsligt blev allt svårt. Nej, omöjligt. Som att bestiga ett berg för varje vardagssyssla. Men jag jobbar på det. Idag gick jag från socialpsykiatrin. Visserligen hade jag en vän i telefon men ändå. Jag gick själv. Det gick så jävla bra så jag kunde plocka upp en banan ur väskan o äta medan jag gick fast bilarna åkte förbi mig o säkert tittade de o tänkte massor. Fast jag åt min banan o jag gick själv. Jag dog inte. Svimmade inte ens. Yr var jag men det berodde nog mest på att jag inte ätit på nio timmar.

Fast det var maten jag skulle skriva om nu. Jag mötte min vän o han va snäll o följde med mig till affären. Jag plockade några frukter. Alla satsumas var äckligt mjuka så jag tog en banan (en omogen!), en apelsin o ett grönt äpple (de sura!). Nånstans mellan mjölet o powerbarsen bestämde jag mig för att köpa qourn-färs för jag skulle minsann göra en vegetarisk chili con carne. Så fick det bli.

Det kostade egentligen alldeles för mycket det jag handlade för jag har inte jätte mycket pengar kvar. Nojar jämt.

Fick laga maten hos min vän så slapp jag va ensam i mitt sjukt lilla kök. Var hungrig o stressade massor o det va kris o panik vid spisen. Usch vilken kass koll jag hade. Va så vimsig. Ändå blev maten god. Jätte jätte god! Så blev det fyra matlådor också. Underbart. Ställde in tre i frysen o en i kylen. Så är middagen imorn räddad.

Taggar som fan för morgondagen. Det öppnar senare imorn så jag kan ta det lite lugnt. Gött. Fast vore ännu mer gött om jag vågade gå dit själv. Skönt med morgonpromenad o så ju!

Idag började jag med nya tabletter. Hoppas allt blir bättre. Har märkt av mer stress o oro sen jag trappade ner på de andra så lite hjälpte de iaf.

 
 
Malin

Malin

11 oktober 2012 21:50

Ja, det gjorde jag den log hemma :/ tack för att du kommenterade.

http://maaallaan.blogspo.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mittemellan - 12 oktober 2013 03:27

Det är bara kaos. Allting är så himla fel, jag vet inte hur jag ska orka med livet. För att överhuvudtaget orka andas (jag lovar, det är så illa nu) gör jag massa dumheter. Inte törs jag tala om det för någon heller. Det blev så himla dumt allting i ...

Av mittemellan - 24 september 2013 09:16

Sitter på balkongen med en cigg och en kopp te. Solen skiner och gör höstmorgonen lite varmare. Trivs rätt bra i nuet. Så fort jag går in igen är det dags att rensa på bordet för om en timme kommer bs och utvärderar schemat. ...

Av mittemellan - 21 september 2013 11:34

Nu är det höst och jag stickar på. Nu är det ett sött hålmönster som gäller. Övar på sånt jag inte är speciellt bra på. Har lite idéer för att kanske göra ett helt eget mönster till sockor och vantar. Vore himla roligt att utveckla det enda jag är fa...

Av mittemellan - 12 september 2013 02:04

Vilken oreda det är i huvudet. Jag grubblar på allt nu. Ofta tänker jag på tösen som det aldrig kommer hända nåt mer med men som jag ändå inte kan släppa helt och gå vidare. Fan. Vi ses ofta vilket emellanåt gör mig galen. Jag vill krama om henne, hå...

Av mittemellan - 10 september 2013 00:41

Ska jag skriva om mat, motion och hälsa i allmänhet. Ska jag berätta om mina tankar om Bubbelflickan. Ska jag prata om missbruk. Eller ska jag helt enkelt bara vara tyst? ...

Ovido - Quiz & Flashcards